علم و تکنولوژی

جزئیاتی از تصمیم اپل برای دوربین آیفون ۱۵ فاش شد

باشگاه خبرنگاران جوان – به نقل از phonearena، اگرچه بیش از یک سال و نیم تا عرضه آیفون ۲۰۲۳ اپل که ظاهرا با نام آیفون ۱۵ شناخته می‌شود زمان باقی مانده، اما با این حال اطلاعات زیادی در مورد این گوشی هوشمند و ویژگی‌های احتمالی آن فاش شده است. گزارش جدید پیش‌بینی‌هایی را که درباره سیستم دوربین این گوشی پیش از این شنیده بودیم را تایید می‌کند.

MacRumors به نقل از یک تحلیلگر گزارش می‌دهد که حداقل یکی از نسخه‌های آیفون ۱۵ دارای دوربین پریسکوپ خواهد بود. یک لنز پریسکوپ نور را بازتاب می‌کند تا قابلیت‌های بزرگنمایی در یک تلفن هوشمند را بدون نیاز به تکیه بر یک واحد تله فوتو بزرگ‌تر افزایش دهد.

مینگ چی کو تحلیلگر اپل، پیش از این گمانه زنی کرده بود که این ویژگی با آیفون ۱۴ پرو و امسال معرف شود، اما اکنون معتقد است که این ویژگی در آیفون ۱۵ پرو به نمایش در خواهد آمد.

جا ماندن اپل از رقبای اندرویدی

البته اپل هنوز از دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی عقب مانده است. شرکت‌های سامسونگ و هواوی در حال حاضر گوشی‌هایی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری می‌فروشند که توسط لنز‌های پریسکوپ امکان پذیر شده است. از طرف دیگر، بزرگنمایی در گوشی آیفون ۱۳ پرو به ۳ برابر محدود شده است. البته دوربین این گوشی ویژگی‌هایی فراتر از قابلیت‌های بزرگنمایی دارد که آیفون ۱۳ را به یکی از گوشی‌هایی که بهترین دوربین را دارد تبدیل می‌کند.

دوربین پریسکوپ

با این حال، اپل برخی بروزرسانی‌ها و امکانات را برای دوربین آیفون ۱۴ در نظر گرفته است. گفته می‌شود که مدل‌های Pro دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عریض هستند که نسبت به مدل‌های فعلی، ۱۲ مگاپیکسل افزایش یافته است. ظاهراً این ماژول امکان ضبط ویدیو‌های ۸K را نیز فراهم می‌کند. طبق گزارش ها، این سنسور با لنز‌های ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید و تله فوتو همراه خواهد بود. انتظار می‌رود حداقل سه نسخه از نسل آینده گوشی‌های آیفون صفحه‌نمایش بدون ناچ داشته باشند. با استناد به گزارش‌های دیگر نیز اپل نیز در نظر دارد شیار فیزیکی سیم‌کارت را کنار بگذارد.


بیشتر بخوانید

  • با این ترفند عمر باتری آیفون خودتان را افزایش دهید
  • بازگشایی گوشی آیفون در صورت فراموشی رمز عبور

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *