علم و تکنولوژی

تصویری از دیدار رئیسی با شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم / برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار دل ها در نیجریه

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند. برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید

  • حضور رئیس جمهور در منزل شهید سید مهدی حسینی / پست زارع پور از پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ / توئیت وزیر ارشاد از تکمیل پروژه های فرهنگی استان قم

صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور پستی از دیدار ایشان با شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را در فضای مجازی منتشر کرد:

“در شرایط خاصی دولت را تحویل گرفتیم بطوریکه حتی برای پرداخت حقوق مرداد کارکنان دولت با مشکل روبرو بودیم، اما در این مدت بدون استقراض از بانک مرکزی حقوق‌ها پرداخت شده است.

با انجام واکسیناسیون گسترده شمار فوتی‌ها اکنون ۲ رقمی شده، کالا‌های اساسی به میزان کافی ذخیره‌سازی شده، و فروش نفت هم افزایش یافته است.

ایجاد سامانه «بازرگام» اقدامی موثر و ضروری بود و به لطف خداوند در بازار کالا کم نداریم و برای کنترل قیمت‌ها برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور یکی از مهم‌ترین اهداف دولت سیزدهم است و تنها بخش دولت که اجازه کلنگ‌زنی دارد وزارت راه و شهرسازی است که باید طرح ملی مسکن را طبق قانون اجرایی کند.

در مورد شایعه افزایش نرخ بنزین باید بگویم که ما به هیچ وجه نمی‌خواهیم قیمت بنزین را افزایش دهیم بلکه در حال بررسی طرح‌هایی هستیم که نحوه توزیع سهمیه بنزین را عادلانه کند که آن‌هم فعلا به صورت آزمایشی و محدود اجرا می‌شود تا آثار مثبت و منفی آن را دقیق و به صورت میدانی ارزیابی کنیم.”

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با انتشار توئیتی درگذشت فرزند سخنگوی دولت را تسلیت گفت:

“انالله واناالیه راجعون
برادر ارجمندجناب آقای دکتربهادری جهرمی
خبر درگذشت فرزند دلبندتان باعث تأثر وتألم گردید.
بی شک اجرقبولی در امتحان پرستاری از این فرشتهٔ معصوم که امروز در آرامش آرمیده وصبرِ این مصیبت جانکاه برای حضرتعالی وهمسر مکرمه نزد پروردگارمتعال محفوظ است.”

توئیت قاسمی

بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت تصویر بازدید از مراکز درمانی استان قم را در صفحه اش منتشر کرد:

“در سفر استانی رئیس جمهور به قم طی بازدید از مراکز درمانی شهر کهک و اورژانس بیمارستان شهید آیت الله بهشتی قم، از نزدیک با درد دلها، مشکلات و مسائل درمانی مردم این منطقه روبرو شدم و دستور پیگیری دادم.
همچنین جلسه‌ای با حضور مسئولین مربوطه برای بررسی بیشتر مشکلات مناطق محروم منطقه و ارائه راهکار عملیاتی تشکیل شد.”

پست عین اللهی

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار عکسی به همراه وزیر آموزش و پرورش نوشت:

“امروز در کنار برادرم دکتر نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش میزبان فعالان زیست‌بوم کودک‌و‌نوجوان در فضای مجازی، از اپراتور‌ها و فراهم‌کنندگان زیرساخت‌های ارتباطی گرفته تا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، از ارائه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی گرفته تا سکو‌های پخش محتوا، از تولیدکنندگان محتوا گرفته تا نمایندگانی از بخش‌های حاکمیتی، چون صدا و سیما و وزارت ارشاد، بودیم.

نگاه دولت سیزدهم به فناوری اطلاعات فرصت محور است و به دنبال آن هستیم تا حداکثر استفاده را از این فناوری برای بهبود کیفیت زندگی مردم به عمل بیاوریم. در کنار این نگاه فرصت محور، مصمم هستیم با همراهی همه کارشناسان و فعالان در این زیست‌بوم، پاسخگوی دغدغهٔ به حق والدین برای توسعه زیرساخت‌های مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد محیطی ایمن، جذاب، سالم و مفید برای آنان باشیم. برای این کار از مشورت همه فعالان در این حوزه بهره می‌بریم.

در نشست امروز نمایندگان اغلب فعالان در این زیست‌بوم حضور داشتند و از برنامه‌ها و فعالیت‌هایشان در این حوزه گزارش دادند. دشواری‌ها و مشکلات را هم گفتند. انصافا کار‌های موثر و کاربردی‌ای انجام داده‌اند که در تحقق اهداف ما برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و ایجاد یک محیط سالم، ایمن، مفید و تعالی بخش در این فضا برای آنان موثر خواهد بود. برخی از دستاورد‌های گفته شده بسیار کاربردی هستند، اما تاکنون کمتر درباره آن اطلاع‌رسانی شده است.

در دولت و در کارگروهی متشکل از وزرای ارتباطات، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و مرکز ملی فضای مجازی درباره تدوین سازوکار‌های موثر برای مراقبت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی مصمم هستیم. تقسیم کار ملی صورت گرفته توسط شورای عالی فضای مجازی در این خصوص (مصوبه شماره ۷۱ شورا در خردادماه سال جاری) نیز راهگشا خواهد بود.

با به نتیجه رسیدن مشورت‌ها به زودی راهکار‌های مورد نیاز والدین را رونمایی و اطلاع‌رسانی می‌کنیم.”

پست زارع پور

محمد علی بک، سفیر ایران در نیجریه تصاویری از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در سفارت را منتشر کرد:

“همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی دومین نمایشگاه تصاویر این شهید عزیز در محل سفارت کشورمان در نیجریه برگزار شد. برخی دیپلمات‌های مقیم و علاقمندان و شیفتگان نیجریه‌ای این شهید عزیز در نمایشگاه حضور و یاد وی را گرامی داشتند.”

توئیت علی بک

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *