🌟 مناسبت

تاکید میثم شکری ساز بر اهمیت بازاریابی اینترنتی و مدرن – بامتن

تاکید میثم شکری ساز بر اهمیت بازاریابی اینترنتی و مدرن بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مزیت هایی دارد که هر کسی را به صرف زمان و هزینه در این نوع از بازاریابی ترغیب می کند. برای آشنایی بیشتر با این…

بازاریابی اینترنتی یا آنلاین مزیت هایی دارد که هر کسی را به صرف زمان و هزینه در این نوع از بازاریابی ترغیب می کند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از بازاریابی بهتر است دیدگاه خود را نسبت به آن اصلاح کنید؛ منظور از بازاریابی آنلاین، تنها حضور در شبکه های اجتماعی و بهینه سازی وب سایت نیست. بلکه هسته اصلی بازاریابی آنلاین، حضور در مکان و زمان لازم، گوش دادن به صدای مخاطبان، درگیر کردن مخاطب با خدمات و محصولاتی که عرضه می شود و ارایه پیشنهادات به مخاطبان بر اساس نیازهای آن ها می باشد.

این روش از بازاریابی زمانی که با اینترنت همراه می شود، به شما امکان جذب مخاطب را در مقیاس بزرگ، با استفاده از بستر اینترنت می دهد و به آن بازاریابی آنلاین گفته می شود.

به عبارت دیگر، فعالیت هایی که به مشتریان این اطمینان را می دهد که شما در حوزه کاری خود فعال هستید و آماده ارایه پیشنهادات و خدمات مفید برای آن ها و بدین طریق آن ها را جذب خدمات خود می کنید، بازاریابی اینترنتی نامیده می شود.

این روزها به هیچ وجه نمی توانید انکار کنید که بازاریابی اینترنتی اهمیت ندارد. چون اینترنت جزیی از زندگی بسیاری از افراد شده است و بسیاری از آن ها رسانه های سنتی دیگر را کم رنگ شده است و فقط از بستر اینترنت استفاده می کنند. هر روز افراد بیشتری اطلاعات و سایر نیازهای خود را به صورت آنلاین و اینترنتی دریافت می کنند؛ بنابراین استفاده از اینترنت به عنوان ابزاری برای بازاریابی برای کسب و کارها کاملا منطقی است.

میثم شکری ساز از آن دسته مدیران و کارآفرینان است که به خوبی در این حوزه خوش درخشیده است و به مدیران دیگر نیز پیشنهاد می کند که برای فروش و موفقیت بیشتر خود وارد این میدان شوند.

اما این خواسته چگونه محقق می شود؟ چرا بازاریابی های اینترنتی تا این اندازه پراهمیت شده است؟

مزیت بازاریابی آنلاین در کسب و کار شما

دکتر میثم شکری ساز  نیز مثل دیگر کارآفرینان موفق در این حوزه معتقد است، ویژگی ها و مزایای بازاریابی آنلاین آن قدر زیاد است که هر مقداری که عیب داشته باشد، نمی توان در این روزها از قدرت بازاریابی آنلاین غافل شد، به همین دلیل به این فکر باشید که هر طور شده یک برنامه بازاریابی آنلاین برای کسب و کار خود طراحی و اجرا کنید. برخی از مزایای بازاریابی آنلاین که موجب رونق و توسعه کسب و کار شما می شوند به شرح زیر است:

سرمایه بسیار کم

یکی از مهم ترین و بهترین مزیت های کسب و کارهای آنلاین، امکان راه اندازی آن با هزینه ای بسیار کمتر از کسب و کارهای سنتی می باشد. در این روش شما می توانید حتی با سرمایه ی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، کسب و کار آنلاین خود را راه اندازی نمایید.

درصورتی که بخواهید یک کسب و کار سنتی و فیزیکی راه اندازی کنید باید هزینه بسیار بالایی متحمل شوید. برای مثال راه اندازی یک فروشگاه لباس سنتی باید به طور تقریبی حداقل سرمایه ای بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون داشته باشید اما در حالت آنلاین به این سرمایه های هنگفت نیازی ندارید. میثم شکری ساز هم از آن دسته کارآفرینانی است که با هزینه بسیار اندک کسب و کار خود را راه انداری کرد. بد نیست شما هم چنین افراد موفقی را الگوی خود قرار دهید.

بازار هدف فوق العاده بزرگ

اغلب در کسب و کار سنتی، نهایت بازار شما همان منطقه یا شهری است که در آن زندگی می کنید و مشتری بیشتری ندارید اما در بازاریابی آنلاین شما با بازاری بسیار وسیع و باور نکردنی روبرو هستید.

برای مثال اگر بخواهیم به همان فروشگاه لباس اشاره کنیم شما در این کسب و کار سنتی نهایتا می توانید به مردم شهر خود لباس بفروشید اما در حالت آنلاین می توانید محصولات خود را به تمام ایران بفروشید.

صرفه جویی در هزینه ها

دیگر مزیتی که موجب می شود بسیاری از مردم به کسب و کار آنلاین روی بیاورند و جذب آن شوند، کم هزینه بودن این کسب و کار است. در حالت آنلاین بسیاری از هزینه ها به شدت کاهش پیدا کرده و شما نیاز ندارید که هزینه های هنگفت کنید اما در بخش سنتی باید هزینه های زیادی رو متحمل شوید تا یک کسب و کار آنلاین راه اندازی کنید.

در بخش قبل ذکر شد برای راه اندازی یک فروشگاه لباس باید حداقل ۱۰۰ میلیون سرمایه داشته باشید اما در حالت آنلاین هرگز نیازی به این هزینه های زیاد نیست.

هم زمان چند شغل داشته باشید

دلایل بسیاری مانند اختیار برنامه ریزی و زمانبندی، امکان خودکار سازی فعالیت ها، کاهش هزینه‌ ها به شما این امکان را می ‌دهد که بتوانید چندین کسب و کار آنلاین را هم زمان اداره کنید؛ این به معنای داشتن چندین منبع درآمد و دریافت پول بیشتر است.

البته بهتر است به یاد داشته باشید که در ابتدای شروع کار خود در زمینه بازاریابی آنلاین تنها با یک نوع کسب و کار شروع کنید. پس از مدتی که کارتان سر و سامان گرفت و نیاز کمتری به حضورتان داشت می توانید به راحتی کسب و کار دوم، سوم، چهارم و … خود را شروع کنید.

طبیعتا این کار نیز نامحدود نیست و یک نفر نمی ‌تواند در آن واحد تعداد زیادی کسب و کار اینترنتی را به درستی اداره کند اما نسبت به مشاغل سنتی دیگر در تعداد بیش ‌تر می‌ توان انجام داد.

در خواب درآمد داشته باشید

یکی از جالب ترین و بهترین مزیت های کسب و کارهای آنلاین این است زمانی که شما خواب هستید نیز می توانید کسب درآمد کنید. قطعا این سوال برایتان پیش می آید که چطور؟

می توان گفت تقریبا امکان خودکار سازی همه فعالیت‌ ها در یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد. این امر موجب می شود که حضور شما عمدتا محدود به تولید محتوا، برنامه ریزی، راه‌ اندازی و پیگیری‌ ها شود. چیزی شبیه خلبان خودکار که فقط برای بلند شدن و نشستن نیاز به حضور خلبان است و باقی طول پرواز توسط سیستم های هواپیما هدایت می‌ شود.

ارتباط پیوسته با مشتری

یکی از عیوب کسب و کار فیزیکی این است که شما به عنوان صاحب کسب و کار خود نمی توانید با مشتری به صورت مستمر ارتباط برقرار کنید اما در کسب و کار آنلاین، شما می توانید به طور مداوم با مشتری در ارتباط بوده و مشتری را پیگیری کنید که این باعث افزایش رضایتمندی بیشتر مشتری می شود.

دیدن پست bamatn.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *