🌟 اجتماعی

تاثیر طرح های تشویقی پسماند در کاهش آلودگی

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره موضوع کاهش پسماند گفت: یکی از راه‌هایی که برای کاهش پسماند داشتیم، تفکیک و دریافت پسماند‌های شهروندان از طریق اپلیکیشن‌ها است که شهروندان می‌توانند پسماند‌های خود را تحویل بدهند و یا در طول هفته پسماند‌های خشک خود را جمع کنند و روز‌های شنبه تحویل غرفه‌های بازیافت یا ماشین‌های ملودی دهند.

وی افزود: در شروع این دوره از مدیریت شهری ما حدود ۷۵۰۰ تن دریافت پسماند داشتیم که الان به ۵۳۰۰ تن رسیده و در این امر اقداماتی همچون گذاشتن مخازن در ساختمان‌های تجاری و اداری و طرح‌های تشویقی تاثیرگذار را داشتیم.

علیپور در ادامه گفت: اصل موضوع مخازن زباله یک امر جهانی و همگانی است و موفقیت در این زمینه به این صورت بود که زباله‌ها از هم تفکیک بشوند و مخزن‌ها مالک داشته باشند و به این صورت نباشد که هرجایی مخزن باشد و هرکسی به هر میزان که می‌خواهد در این مخازن زباله وپسماند بریزد. این نهضت را ما شوع کردیم و در حال حاضر ۳۰۰۰ مخزن از سطح شهر جمع شده و به جای آن مخازن تفکیکی داخل ساختمان‌ها قرار گرفته اند.

وی درباره زباله گرد‌ها گفت:این افراد معلوم نیست از کجا می‌آیند؟ از کشوری دیگر می‌آیند یا هرچیز دیگر! که در این زمینه ارگان‌های دیگر مثل بهزیستی و وزارت خارجه کشور یا نیرو‌های انتظامی و دادستانی هم تکلیف دارند و باید با شکل‌های غیر مجاز، به طور قانونی برخورد کنند.


بیشتربخوانید

  • کاهش ۱۰۰۰ تنی پسماند با طرح‌های تشویقی تفکیک زباله

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *