علم و تکنولوژی

الزام زدن دُز سوم واکسن کرونا برای کارکنان «متا»

باشگاه خبرنگاران جوانشرکت فیسبوک کارکنان خود را ملزم کرد که برای بازگشت به محل کار باید دز سوم واکسن کرونا را هم دریافت کنند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت متا که پیش از این با نام فیسبوک شناخته می‌شد، از کارکنان خود می‌خواهد که دز تقویتی واکسن کرونا را نیز دریافت کنند تا بتوانند در دفاتر این شرکت در آمریکا کار کنند. تریسی کلیتون سخنگوی متا می‌گوید که این شرکت پیش از این گفته بود که کارمندان پس از بازگشت به محل کار باید در برابر COVID-۱۹ واکسینه شوند، اما از ۲۸ مارس، آن‌ها به مدرکی مبنی بر دریافت دز تقویتی واکسن نیز نیاز دارند.

این شرکت همچنین بازگشایی کامل دفتر خود را به تعویق می‌اندازد و تاریخ قبلی بازگشت به محل کار که پایان ژانویه اعلام شده بود را به ۲۸ مارس موکول کرده است. البته همه کارمندان متا مجبور نیستند در ۲۸ مارس به محل کار بازگردند. طی اعلامیه قبلی این شرکت در ماه دسامبر، کارکنان می‌توانند بازگشت خود به محل کار را از سه تا پنج ماه به تعویق بیندازند.

این شرکت همچنین به کارکنان اجازه می‌دهد تا به صورت تمام وقت از راه دور کار کنند. کلایتون گفت که کارمندان اکنون تا ۱۴ مارس فرصت دارند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند به دفتر بازگردند، بازگشت خود را به تعویق بیندازند یا درخواست کار از راه دور تمام وقت کنند.

چالش شرکت‌های آمریکایی در بازگشت به محل کار

این تغییرات در حالی از سوی شرکت متا اعلام شده که تعداد موارد مبتلا به کرونا در سراسر آمریکا رو به افزایش است و این مسئله شرکت‌ها و سازمان‌ها را مجبور می‌کند برنامه‌های خود را برای گردهمایی‌های حضوری تغییر دهند. افزایش مبتلایان باعث شده بسیاری از شرکت‌ها حضور فیزیکی خود را در CES امسال لغو کنند. این رویداد نیز به دلیل کرونا یک روز زودتر از دوره‌های قبلی پایان می‌یابد.

سایر شرکت‌های بزرگ فناوری نیز اخیراً برنامه‌های بازگشایی دفتر خود را تغییر داده اند. اپل هم بازگشت به کار را برای کارکنان خود در دسامبر به تعویق انداخت و بازگشایی از اول فوریه را نیز به تعویق انداخته است.


بیشتر بخوانید

  • متا توسعه سیستم عامل AR/VR خود را متوقف می کند

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *