علم و تکنولوژی

افزایش دوباره قیمت ویژگی خودرانی کامل تسلا

باشگاه خبرنگاران جوانویژگی خودرانی کامل (FSD) تسلا تا اینجای کار مشکلات زیادی را از جمله خرابی‌های متعدد، اشکالات نرم افزاری به ظاهر مداوم و … به همراه داشته و جدیدا هزینه اضافی را نیز در پی دارد.

به نقل از انگجت، جدیدترین اخبار نشان دهنده این است که این ویژگی ۲۰۰۰ دلار افزایش قیمت داشته که در مجموع قیمت آن را به ۱۲۰۰۰ دلار می‌رساند که رقمی بیش از هزینه مورد نیاز برای خرید یک خودروی هوندا سیویک است. البته این اولین باری نیست که FSD گران می‌شود. در سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک در توئیتر از افزایش قیمت تقریباً ۲۰۰۰ دلاری خبر داد. ماسک گفت که این افزایش قیمت فقط در آمریکا اعمال خواهد شد و قیمت این ویژگی با نزدیک شدن به انتشار کد تولید FSD افزایش خواهد یافت.

نکته قابل ذکر این است که داشتن ویژگی “خودرانی کامل” در خودرو منجر به این نمی‌شود که خودرو خودش رانندگی کند. به همین دلیل هم هست که برخی سناتور‌های آمریکایی از FTC خواسته اند که از شرکت تسلا و ایلان ماسک، به خصوص به دلیل اغراق و بزرگ نمایی قابلیت‌های خودرویشان، تحقیق کند. طبق یک نظرسنجی، تنها حدود ۱۱ درصد از مالکان خودرو‌های تسلا برای فعال کردن قابلیت FSD هزینه می‌کنند و احتمالا با این افزایش قیمت دوباره و افزایش بار مالی، این عدد کمتر نیز خواهد شد.


بیشتربخوانید

  • خطر برخورد ماهواره‌های ایلان ماسک با ایستگاه فضایی چین

انتهای پیام/

منبع:yjc.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *