🌟 اجتماعی

آخرین آمار واکسیناسیون مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی اعلام شد

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سراج مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در مراکز بهزیستی اظهار کرد: میزان کل واکسیناسیون انجام شده در مراکز سالمندان مانند افراد مقیم و پرسنل تا روز جمعه(۲۴ اردیبهشت) به تعداد ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر که تقریبا ۸۰ درصد افراد مقیم و پرسنل را شامل می‌شود، واکسن دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: واکسیناسیون سایر گروه‌ها که شامل افراد معلول و اختلالات روانی می‌شود، حدود ۱۳۵۴۰ نفر که ۲۷ درصد افراد مقیم و پرسنل اینگونه مراکز هستند نیز%، واکسن دریافت کرده اند.

وی افزود: واکسیناسیون کلیه مراکز توانبخشی و مراقبتی مانند سالمندان و افرادی که دارای معلولیت هستند، حدود ۳۰۳۸۱ نفر که تقریبا ۴۲/۷ درصد از مراکز توانبخشی و مراقبتی را شامل می‌شود، واکسن خود را دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: در مقایسه با سایر استان‌ها بیشترین واکسیناسیون انجام شده به ترتیب مربوط به استان مازندران با ۷۴/۳ درصد،یزد ۷۲/۵ درصد، لرستان ۶۲/۸ درصد و اردبیل ۶۲ درصد است و کمترین میزان نیز به ترتیب مربوط به استان قم با ۱۳ درصد، خراسان جنوبی ۱۴/۵ درصد، زنجان ۱۶/۵ درصد و گلستان ۱۷ درصد است.

مدیرکل مراکز مراقبتی بهزیستی کشور گفت: ۱۴ استان هم واکسیناسیون مرحله دوم را هنوز شروع نکرده‌اند که شامل استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌های گذشته به طور میانگین روزانه رشد ۰/۴ درصدی را شاهد بودیم که نشان دهنده سرعت افزایش فرآیند واکسیناسیون است و در روزها و هفته‌های پیش رو نیز کلیه افراد مقیم به صورت  شبانه روزی و پرسنل که واجد شرایط برای دریافت واکسن هستند، واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع:yjc.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *